2013. november 8., péntek

Kiállítás kicsiknek és gyermek lelkűeknek



Idén harmadik egyéni kiállítását nyitotta meg október 31-én Locsmándi Bettina, Szabadi Zoltán Művészeti Okleveles festőművész. A 20 éves tehetség ez alkalommal egy óvodát örvendeztetett meg képeivel.
A Fertőszéplaki Margaréta Óvoda előterében látogatható október 31. és november 15-e között a fiatal festő, Locsmándi Bettina kiállítása. Az „apró” célközönség miatt a komolyságtól némiképp elszakadva a téma a mesék, és a képzelet világa felé orientálódott, így a gyermekek egyszerre élvezhetik és érthetik a látottakat. Találkozhatnak bagollyal, pingvinnel, kottafával, őszi tájjal, vagy akár a csillagos égbolttal. „A képek nézegetése közben a kicsik megtanulhatják, hogyan kell bátran használni a színeket, valamint, hogy megörökíthetik papíron vagy vásznon a valóságban nem, de a fejükben mégis létező jelenségeket, például egy tojásokat kipufogó kéményt” – fogalmaz Bettina. A művek megalkotása mellett az ifjú tehetség az óvodásokat is meglátogatta, bemutatta festményeit, és mindegyikhez egy-egy történetet is kitalált. „Nagyon élvezték, lelkendezve mutogattak a képekre, hogy az tetszik nekik és beszéljek még róluk. Én is nagyon jól éreztem magam, hisz a legaranyosabb közönségnek mesélhettem” – árulta el Bettina. A kiállítás őt magát is kihívás elé állította, mert véleménye szerint egészen más gyermekeknek festeni. „A komoly téma nem igazán kerülhet szóba, egyfajta tabu, ezért megvan a nehézsége, de ennek ellenére nagyon élveztem a munkát, mert előjöhetett a bennem lakó gyermek, és jó volt a képekben egy teljesen új, eddig nem létező világot létre hozni” – fogalmaz. Bettina munkáját az óvó nénik is segítették a szervezéssel, a hely biztosításával, és mindenekelőtt a kiállításra való felkéréssel. „Nagyon hálás vagyok nekik, igazán aranyosak, az egyik kiállított képemet hálából nekik is ajándékoztam” – mondta végül a fiatal alkotó, aki arra buzdítja a kicsiket, szüleiket és a gyermeklelkűeket egyaránt, hogy bátran látogassanak el a Fertőszéplaki óvodába, tekintsék meg a kiállítást, hagyjanak nyomot a vendégkönyvben, és röpüljenek vissza kis időre, a mesék világába.


Tamasits Dorottya
Fotó: a szerző

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése