2013. április 22., hétfő

Kit is küldünk idén Malmőbe? - vélemény


Szinte mindenki egyből rávágja erre a kérdésre a választ: ByeAlex-et! Igen, a srácot, aki úgy nyerte meg a királyi tévé által szervezett showműsort, hogy a zsűri utolsóként szavazta be az esélyesek közé, aki fura sapkában, szemüvegben és hatalmas arcszőrzettel lépett ki a nyilvánosság elé, majd előadott egy Boci, boci tarka nehézségű dalt.
Ő lenne hát ByeAlex, a Márta Alex filozófusként diplomázott, de zenei újságíróként dolgozó férfi egyik személyisége. Ezt maga az énekes fejtette ki a szombathelyi minikoncertjén, ahol öt dala és az Ocho Machoból ismert Kirchknopf Gergővel való beszélgetés mellett elénekelte a már a kereskedelmi rádiókban is unalomig ismételt Kedvesem című alkotást.

ByeAlex, a vitatott énekes(Fotó: Osztermann Eszter)

Lehet ezt a 28 éves srácot szeretni, vagy utálni, mert középút egy ilyen megosztó személyiségnél nyilván nincs, de azt be kell látni, hogy amit csinál, azt jól csinálja. Először azt hittem, hogy ő is csak egy sztájlisztok által összerakott figura, akinek a szájába adják a flegmaságot, amit amint lelép a színpadról úgy ledob magáról, mint ezeket az összekukázott hipszter göncöket.
De, ahogy hallgattam pár napja azt a beszélgetést, egyre inkább azt éreztem, hogy ez a srác tényleg ilyen, ő valóban nagy ívben tesz arra, hogy mit gondolnak mások, és igazából nem volt célja, hogy részt vegyen egy Eurovízió méretű banzájon. Elégedett így az életével, el dúdolgat miközben reggel a szakállát fésülgeti, és valóban szereti azt a furcsa kötött sapkát, és a feszülős nadrágot.

Talán emiatt érezte úgy a közönség, hogy ezt a különcöt kell repülőre ültetni és elküldeni a Svédországba, hátha értékelik majd ezt a fajta őszinteséget.
Először is én is a „háborgó tömeghez” tartoztam, úgy éreztem ez nem egy produkció, ez a dal nem lehet sikeres. Aztán most, hogy élőben láttam hozzá az embert, merőben megváltozott a véleményem. Ugyanis ByeAlex maga a produkció. Az a produkció, ami akkor válik világosan kivehetővé, ha hozzáteszed a személyiséget is. Az pedig, hogy ez mennyit ér majd a csillogó-villogó európai parasztvakításon, majd a jövő eldönti. 


Tóth Eszter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése