2013. május 15., szerda

Így jártam a profiknál- A másodévesek látogatása az RTL Klub székházában

Az RTL Klub meghódítása

Április 25-e olyan volt, mint egy átlagos csütörtök. Napfényben fürdött a tavaszi égbolt, a hőmérő higanyszála lassan emelkedni kezdett, előkerültek a szoknyák rövidnadrágok, s legtöbben munkába, iskolába készültek. Az ember azt hihette volna, hogy a hajnali hat órakor induló Intercityben álmosan bóbiskoló maroknyi csapat egyetemre, netán valami különös munkahelyre utazik. Ám hipotézisük nem volt helyénvaló, ugyanis a szombathelyi újságíró szakos hallgatók életük egyik meghatározó, vagy legalábbis izgalmakkal kecsegtető élményük felé robogtak a szerelvénnyel.

Célunk – minthogy rólunk van szó – nem volt más, mint látogatást tenni Magyarország egyik legismertebb kereskedelmi csatornájánál, az RTL Klubnál. 13 fős társaságunk Kelenföldön egyesült, s így örömmel néztünk elébe az előttünk álló napnak. Frissen kinevezett „pályakezdő” idegenvezetőnk, Patrik segítségével időben fel tudtunk préselődni az úti célunknak megfelelő helyi járatos buszra, ahonnan félórai légszomj, gyermekzsivaj és tülekedés után végre megérkeztünk túránk első állomásához, a Camponához. Csapatunk hölgy tagjai rögtön lázba jöttek a vásárlás lehetőségétől, s idejüket nem vesztegetve siettek be a komplexumba. A férfitagoknak két választásuk maradt: vagy boltról boltra követik a lányokat és minden titkot megtudhatnak a „cuki fülbevalókról”, a „szexi ruhákról” és a „helyes pasikról”, vagy kísérőtanárunk, Tasnádi Róbert példáját követve kimennek elmélkedni a szabad levegőre. Végül ki így, ki úgy, de mindenki hasznosan töltötte a szabadidőre szánt másfél órát.

Elérkezett a várva várt 11 óra, s mi izgatottan, s kissé talán megszeppenve álltunk a Média Center épülete előtt. Nemsokára megkaptuk a belépésre jogosító engedélyt, mellyel kezdetét is vette öt órás kalandunk. Odabent otthonosan mozgó dolgozókkal, mogorva biztonságiakkal, meghallgatásra készülő fiatalokkal, és az RTL Klub műsorait sugárzó tévékkel találtuk szembe magunkat. A liftben a buszhoz hasonló kellemes nyomorgásban volt részünk, míg felértünk a második emeletre. Először a szerkesztőséget tekinthettük meg, ahol a nagy ablakos és világos helyiségekben megtudhattuk a műsorok összeállításának menetét, a szerkesztés fortélyait és mindennek pénzügyi oldalát egyaránt. Több lány számára a nap fénypontja ezután következett: kísérőnk bevezetett minket a „Fókusz utcába”, ahol nem kisebb személy fogadott bennünket, mint Gönczi Gábor! Barátságos előadása után, szűnni nem akaró diszkrét vihogások kereszttüzében visszakísért bennünket „házigazdánkhoz”, aki korgó gyomrunkra tekintettel elbocsájtott bennünket ebédszünetre. Mivel a McDonald’s gyorsétterme csak egy hamburgernyire volt az épülettől, ezért egészségünket és diétánkat feladva ott töltöttük pihenőnket.

Visszatérve elkezdtük az ismerkedést a televíziózás gyakorlatiasabb oldalával. Bekukkanthattunk a vágótermekbe, az előkészítő szobákba, az adásvezérlőbe. A szerkesztőség világossága után nyomasztó volt látni a szűk folyosókat, a sötét, levegőtlen munkatermeket. Szinte mindannyian egyet értettünk abba, hogy egyikünk se tudna sokáig dolgozni ilyen körülmények között, bár az ott dolgozó emberek nagyon is vidámnak, jó kedélyűnek tűntek. Ezt követően jött az a rész, mely talán a leginkább megérte az eddigi fáradtságot. Megnézhettük azokat a stúdiókat, ahol a műsorok zömét rögzítik. Láttuk Szellő István híres híradós pultját (sőt később magát Szellő Istvánt is), 40 milliós súgógépeket, csoportképet készítettünk az X-Faktor selejtezőjének színpadán, s a Szombat esti láz utáni hulladékból is válogattunk néhányan szuvenír gyanánt.

A tortúra – ahogyan a vízhólyagoktól sajgó lábunk nevezné – véget ért, s mi kisebb vita után elhatároztuk, hogy a Sajtófotó kiállítás megtekintése helyett, fájó végtagjainkra és kimerült elménkre tekintettel maradék időnket a Campona légkondicionált, fagyival és vízöblítéses WC-jével csábító környezetében töltjük el.

A vonatra bár külön utakon érkeztünk, mégis közös élményekkel telve távoztunk haza. Köszönjük ezúton is Tasnádi Róbert Tanár Úrnak a sikeres szervezést, Velics Gabriella Tanárnőnek a határozott fellépést, és mindkettejüknek a gazdagító élményeket. Ezt az utat sosem felejtjük el.